Search

Roxana Marin

Santal – Elemente de brand

Ce sunt aceste elemente de brand? Dincolo de orice definiție greoaie, eu le definesc ca fiind un fel de tips-uri care au rolul să identifice și să diferențieze un brand. Cele mai importante dintre acestea sunt: brand names, URLs, logos, symbols, characters, spokespeople, slogans, jingles, packages, and signage. Așa că mi-am ales brandul de sucuri Santal și am realizat o scurtă analiză a elementelor acestuia. Înainte de toate, trebuie să știm câte ceva despre istoricul brandului:

istoric

Santal, brand global al grupului Parmalat, este prezent în mai multe țări ale lumii prin producție locală de sucuri naturale de fructe și prin exporturi. Din 1980, când a luat naștere, Santal a reușit să aducă pe piața de consum produse originale și inovatoare, orientate spre naturalețe și funcționalitate. Fondat cu intenția de a deveni un pionier al inovației în piața băuturilor din fructe, Santal a ieșit imediat în evidență prin introducerea în piață a primelor sucuri 100% naturale.

De asemenea, nu aș vrea să trec mai departe până nu  punctez și misiunea brandului:

1464956021-34881-copy

Mi-am folosit skill-urile în PS pentru poza asta, hahaha. ↑

Filosofia brandului Santal este pregnantă și longevivă: preocuparea constantă pentru sănătatea consumatorilor. Toate produsele Santal sunt conforme cu principiile de naturalețe și funcționalitate și acordă o atenție specială stării de bine a organismului nostru, fără a uita însă importanța majoră a gustului.

Cercetarea continuă și pasiunea pentru inovație sunt elemente fundamentale în dezvoltarea brandului Santal. Acest lucru a făcut din Santal un brand lider pe piața băuturilor naturale din fructe, iar produsele au devenit o parte importantă a unei diete echilibrate, necesare oricărui consumator, precum și o reală plăcere.

  • Numele de brand: SANTAL

thinking-girl-1-copy

Da, după cum sugerează fotografia (tot editată de mine în PS… devine amuzant), probabil că multă lume asociază numele brandului Santal cu denumirea copacului. Și la fel de probabil este faptul că mulți se pot gândi că santalul este un pom din ale cărui fructe se face sucul, dar are cu totul alte beneficii.

Numele acestui brand derivă, de fapt, din conceptul „Santé Alimentaire”, termen francez care indică o stare de sănătate, obținută printr-o dietă sănătoasă.

Așadar, numele:

→ este conotativ, provenind de la „santé” din limba franceză, care înseamnă „sănătate”, ceea ce încadrează filosofia brandului (aceea legată de preocuparea pentru sănătatea consumatorului);

→ este inventat, chiar dacă tindem la prima vedere să spunem că a împrumutat denumirea copacului;

→ este ușor de pronunțat (este, să zic așa, un nume sonor);

→ este ușor de reținut;

→ este distinctiv și unic (spre exemplu, dacă tastezi santal pe google, primele rezultate vor fi referitoare la acest brand, nu la copac);

  • LOGO & SIMBOLURI:

logo

Logo-ul este simplu, ușor înclinat și întotdeauna însoțit de frunza verde, simbol al sănătății, al naturii (frunzulița aceea cuprinde și accentul care este pus pe litera a – Santàl). Culorile, pe lângă sugestia de „fresh”, au și altă semnificație. Albastrul creează o legătură de încredere cu targetul și induce ideea de profesionalism (să nu uităm ceea ce am menționat la misiunea brandului: dorința permanentă de a aduce consumatorilor toate beneficiile fructelor,  prin introducerea în piață a primelor sucuri 100% naturale). Culoarea verde inspiră sănătate, energie și relaxare.

Aceste culori sunt predominante nu numai în logo, ci și pe ambalaje, afișe sau chiar pe site.

Că tot vorbeam de culorile folosite pentru a sugera sănătatea, mi se pare foarte vie și fresh interfața. Și, de asemenea, ideea de Juice Land sau Galeria „oameni spirit fresh” este foarte cool, întrucât susține întocmai ceea ce brandul transmite consumatorului.

  • SLOGANUL: Meriți ce-i mai bun!

Sloganul este în acord cu întreaga comunicare de brand. Santal încearcă să comunice prin toate căile posibile faptul că își dorește tot ce este mai bun pentru consumatorul lui, iar sloganul reprezintă cel mai puternic instrument al acestuia.

Este scurt, ușor de reținut și include beneficiul pe care îl are cumpărătorul în urma alegerii produsului (este ceva de tipul „Tu ne alegi, atunci meriți ce-i mai bun”) și, de asemenea, întărește relația dintre brand și consumator.

  • AMBALAJUL

1464956021-34881

Pionieratul Santal s-a afirmat și în zona de packaging, acesta fiind primul brand care a lansat un suc natural în recipient de tip „brick” aseptic, menținând astfel proprietățile inițiale și gustul fructelor proaspăt stoarse. Acest tip de ambalaj este diferit, foarte practic și are un design interesant. Sunt nelipsite și culorile de care vorbeam mai sus.

 

suc-santal-top-15l-info695

Și sticlele din plastic sunt foarte practice, ușor de ținut în mână, eticheta fiind mai scurtă pentru a lăsa la vedere cât mai mult din conținut.

  • PERSONAJELE

    Santal apelează la diferiți endorseri pentru ca mesajele brandului să fie „livrate” mai multor consumatori; cea mai recentă celebritate la imaginea căreia s-a raportat brandul pentru a se poziționa cât mai bine este Loredana Groza. Ideea care se transmite este că Santal îți oferă energia de care ai nevoie în zilele pline, înlocuind sucul făcut din fructe stoarse acasă. Astfel, Santal este asociat cu imaginea Loredanei, care, fiind o artistă foarte ocupată, are parte de o pauză bună și sănătoasă în timp ce savurează Santal. Iată spotul:

P.S. Nu am putut să nu remarc faptul că strategia asta a fost împrumutată și de unul dintre brandurile concurente cu Santal, și anume Prigat. Pe aceeași schemă, Dana Rogoz, o actriță foarte cunoscută și ocupată deopotrivă, își ia pauza de care are nevoie într-o zi obositoare dintr-o porție de Prigat. Asemănător cu spotul de la Santal, iată-l și pe cel de la Prigat mai jos:

P.P.S. Sărbători fericite! 🎄🎅

Advertisements

Am fost și noi ca ei…

Am fost și noi ca ei și știm ce ne-ar fi plăcut să vedem când am ales FJSC.

Cine sunt EI?

 Sunt cei cărora ne adresăm. Mai exact, targetul:

  • elevii de liceu din clasele terminale (clasele a XI-a și a XII-a)  care s-au implicat în organizarea evenimentelor (ex. Balul Bobocilor, Parada Elevilor), care au făcut parte din echipele de teatru, care au fost în redacția revistei școlii sau care au făcut parte din Consiliul Elevilor
  • elevii olimpici la discipline precum Limba și Literatura Română sau Științele Sociale (psihologie, sociologie).

 

Orice brand are și concurență, motiv pentru care este necesar să o cunoaștem foarte bine și să știm împotriva cui „luptăm”.

 

Cine sunt competitorii?

  • Facultatea de Comunicare și Relații Publice (SNSPA) – specializările Comunicare și Relații Publice + Publicitate
  • Facultatea de Marketing (Academia de Studii Economice)
  • Facultatea de Litere (Universitatea din București) – Departamentul Științe ale Comunicării
  • Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj) – specializările Comunicare, Relații Publice și Publicitate + Publicitate
  • Facultatea de Jurnalism (Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iași)
  • Facultatea de Jurnalism, Psihologie și Științe ale Educației (Universitatea Hyperion) – Departamentul de Jurnalism

 

În ce fel este similar brandul nostru cu alte branduri?

  • specializările
  • profesori practicieni
  • materiale didactice comune
  • aparatură specializată (ex. camere de filmat, microfoane, computere)
  • site-ul facultății
  • posibilitatea de a obține o bursă Erasmus

 

În ce fel este diferit brandul nostru față de alte branduri?

Chiar dacă facultățile par la fel în mintea consumatorului, există câteva elemente prin care FJSC se diferențiază:

  • notorietatea profesorilor
  • oportunitatea de a studia cursuri cumpărate de la Harvard
  • modul în care sunt percepuți absolvenții FJSC de către angajatorii din domeniu
  • caravana FJSC (modalitatea de a promova facultatea și în alte zone ale țării)
  • efectuarea unui stagiu de practică obligatoriu încă din primul an (asigurat de profesorii coordonatori)
  • oferirea de consultații gratuite de către profesori pentru examenul de admitere (prin intermediul grupului de Facebook  special creat)

 

Până acum ne-am dat seama ce loc ocupă FJSC în mintea consumatorului, dar pentru ca o repoziționare de brand să fie eficientă trebuie să aducem și o SCHIMBARE. Iată la ce ne-am gândit noi:

  • Schimbarea interfeței site-ului facultății – trebuie să fie mai creativ, mai accesibil și mai interactiv.

captura

  • Regândirea programului „Ziua Porților Deschise” (organizarea unor workshop-uri interactive, de tipul Fii pentru o zi PR, jurnalist sau publicitar! ), a simulării examenului de admitere (trebuie să fie mai bine organizat, iar elevii să primească un feedback direct, pentru că viitorii studenți vor note pentru a-și afla nivelul) și a logo-ului (din care să reiasă clar specializările facultății).

Prea bun. Prea ca la țară.

Știi deja despre ce vorbesc de când ai citit Prea bun. Prea ca la țară. Și pun pariu că l-ai citit și cu intonația coanei Chiva. Iar acum ți-ai dat seama de unde o cunoști pe tanti de mai sus și, mai ales, știi clar cu cine o asociezi.  Ți-ai făcut treaba bine, Covalact. Cam asta înseamnă poziționarea unui brand (=locul unui brand în mintea consumatorului). De fapt, este vorba despre Covalact de Țară. Dar:

  1. Să începem cu începutul!

Covalact este unul dintre cei mai mari producători de lactate din România cu o tradiție de peste 40 de ani în fabricarea produselor lactate. S-a înfiinţat în anul 1969 sub denumirea de “Intreprinderea de colectare şi industrializare a laptelui Covasna”, formată din trei secţii de producţie fiecare profilate pe altfel de produse. În iunie 2007 pachetul majoritar de acțiuni al Covalact este preluat de către SigmaBleyzer Southeast European Fund IV. Compania intră astfel într-un nou stadiu de dezvoltare pe piața lactatelor romanească. Din momentul achiziționării Covalact de către Sigma Bleyzer, grupul a intrat într-o nouă fază de modernizare, orientându-se tot mai mult către cerințele pieței și ale consumatorilor români. Portofoliul grupului Covalact a evoluat continuu, astfel încât  produsele nou lansate în ultimii trei ani reprezintă în prezent peste 60% din cifra de afaceri. (întreaga istorie a brandului o găsiți aici, de unde am preluat și eu informații).

2. Un pas important către succes: rebranding

cov

Compania Covalact și-a schimbat denumirea și ambalajul mărcii omonime de lactate în Covalact de țară, pentru a se promova drept un produs natural și sănătos, în acord cu tendința de consum a pieței, după cum se arată într-un comunicat al companiei. Parte a procesului de rebranding a început la finalul anului 2009, producătorul de lactate
Covalact lansând noua campanie pentru creșterea în notorietate a brandului și evoluția cotei de piață.

Creat în 2010, brandul Covalact de Ţară a beneficiat de suport TV şi a fost susţinut de proiecte de extindere a distribuţiei. De la un brand distribuit zonal în 2007, Covalact de Ţară a devenit astăzi unul naţional, prezent atât pe rafturile marilor magazine, cât şi la micii comercianţi.

3. Campania „Covalact de țară. Prea bun. Prea ca la țară”

Din dorința de a răspunde la necesitățile unor posibili consumatori dar și de a
atrage cât mai mulți clienți, Covalact a hotărât lansarea unui nou tip de iaurt:
de țară. Prea bun. Prea ca la țară. „Covalact de Țară este brandul autentic românesc, produs din lapte provenit din zone rurale nepoluate și prelucrat cu ajutorul tehnologiilor moderne,” a declarat Zsolt Kovacs, vicepreședintele Covalact de la acea vreme.

Noua campanie propune o adresare directă, emoțională, pe înțelesul tuturor, precum și un personaj puternic și autentic românesc, ce exprimă valorile mărcii: Coana Chiva, interpretată de actrița Natașa Raab.

4. Poziționarea brandului COVALACT DE ȚARĂ

Covalact a înțeles că romanii își doresc să se reîntoarcă la gustul adevărat și sănătos de țară. Rețetele respectă tradiția zonei Covasna și sunt realizate astfel încât accentul să fie pe naturalețe și pe gustul adevărat de țară.

Pe scurt: este un brand competent, poziționat prin ideea lactatelor naturale și sănătoase, produse cu lapte proaspăt, așa cum „ne făceau bunicii noștri odată”. De asemenea, e susținută și ideea întoarcerii la origini a adultului acaparat de griji, care trăiește în mediul urban. Și să nu uităm de ambasadorul imaginii Covalact, coana Chiva, simbol al vieții la țară și al stilului de viață sănătos; ea joacă un rol foarte important în poziționare, fiindcă o asociem incontestabil cu brandul și cu ideea copilăriei la țară, alături de bunici.

8-vedete-2xzczxczxc_0

Mai concret, o poziționare trebuie să răspundă la câteva întrebări.

  • Cine sunt consumatorii țintă?

    Am realizat un profil al consumatorului în funcție de niște criterii:

Sex: masculin și feminin (ceva mai mult feminin, fiindcă sunt preocupate mai mult de stilul de viață sănătos).

Mediu: urban

Vârstă: copiii+ 4 ani (copiii sunt atrași în special de iaurturile cu fructe, iar părinții aleg pentru ei un produs natural, sănătos, cum ar fi brânzica de casă. De aici reiese preocuparea brandului pentru copii)

+ 12 ani (cei care simt nevoia de a simți gustul vieții la țară, care nu merg foarte des în vizită la bunici sau care chiar nu au bunici în mediul rural)

+ 25 (cei care devin preocupați mai mult de sănătatea lor și optează pentru lactate produse din lapte natural)

+ 40 (cei preocupați, de asemenea, de sănătate; cei care au copilărit la țară și își doresc să se întoarcă la origini și să resimtă gustul produselor sănătoase făcute de bunica lor)

Profil psihologic:

-persoane familiste, care pun preț pe sănătatea lor și a membrilor familiei

-persoane cu buget mediu spre ridicat (mai degrabă mediu)

-cei care au avut o copilărie la țară și înțeleg importanța de a consuma un produs natural

-cei ocupați, cu un stil de viață aglomerat, care își doresc să (re)simtă gustul vieții la țară, care devin nostalgici și vor să evadeze pentru câteva clipe în trecut

  • Cine sunt competitorii brandului?

Parcă ne răsună în minte: NAPOLACT. Ca odinioară sau Din inima Ardealului. Brandul se pozițonează în mintea consumatorului prin întoarcerea în trecut, traversarea de la adult la copilul de odinioară, respectarea tradițiilor specifice zonei.

Având și aceeași terminație (-lact), se întâmplă chiar să fim confuzi pentru un moment când auzim numele brandurilor și să nu știm despre care este vorba. Mai mult de atât, parcă se întrec în spoturi:

  • Lumea copilăriei la țară este mult mai bine reprezentată la Napolact, elementele de background prin care mi se pare că brandul Covalact pierde teren (copiii care se joacă, vântul care bate, ulcelele de lut care par foarte vechi, muzica tradițională)  completează mult mai bine atmosfera țărănească. Este reprezentată foarte clar această întoarcere în timp prin spotul de mai sus, Prilej de răgaz. 
  • Un alt aspect prin care cele două branduri „se bat cap în cap” este reprezentat de rețetele și combinațiile cu efect de WOW, care, după părerea mea, prind foarte bine la un target mereu ocupat, aglomerat de griji, care îți dorește să resimtă gustul de la origini, sentimentul copilăriei. Pentru faimoasele rețete consider un exemplu relevant lansarea iaurtului cu dulceață de nuci verzi, ceea ce, în loc să diferențieze brandul și să-l unicizeze, face alegerea consumatorului mai grea.
  • Cu toate acestea, prețul reprezintă un element foarte important în diferențierea celor două branduri. Napolact are ca target persoanele cu venit ridicat, în timp ce Covalact se adresează mai degrabă persoanelor cu venit mediu, produsele brandului fiind mai ieftine. Astfel, cel care își dorește să ia o pauză de la grijile cotidiene și nu dispune de un buget mai ridicat, va alege un produs Covalact.
  • În ce fel e similar brandul nostru față de alte branduri?

Tocmai am punctat mai sus, iar acum fac o scurtă recapitulare:

-ideea de produse sănătoase ca la țară

-numele similar al brandului, cu aceeași terminație

-întoarcerea la spațiul originar, călătoria în timp spre copilărie (este mult mai bine reprezentat la Napolact, care susține foarte mult în spoturi ideea evadării din cotidian)

-încercarea de a reprezenta cât mai bine atmosfera țărănească

-rețetele tradiționale și combinațiile neobișnuite de gusturi (iaurt cu dulceață)

-respectarea tradițiilor specifice zonei (Covalact – Covasna, Napolact – Ardeal)

By the way, am ales doar un singur brand pe care să-l analizez prin comparație cu brandul Covalact, întrucât concurența dintre acestea este foarte evidentă și puternică. Fiecare dintre ele încearcă să câștige teren în fața celeilalte.

  • În ce fel este diferit brandul nostru față de alte branduri?

52937352496df

De când îmi doream să zic asta… Coana Chiva, măi! Mai are vreun brand de lactate vreo Chivă? Ambasadorul de imagine mi se pare elementul de diferențiere cel mai important. Și poate că există momente de confuzie între Napolact și Covalact, dar pe Chiva „n-o găsești la nimenea” (ca să citez replica dintr-un spot TV: Brânză bună ca a mea nu găsești la nimenea!). Sunt aceste replici ale personajului care rămân întipărite în mintea consumatorului vrând-nevrând. Nu cred că e persoana care să nu se fi folosit vreodată de expresia Prea bun, prea ca la țară ca sinonim pentru „foarte bun”. Iar vocea ei răsunătoare te face imediat să-ți amintești de Covalact, de bunica, de viața la țară și de aromele copilăriei simple: „Unde-i brânza cu smântână, moțato?”, „Prea dulce, prea moale, prea slab… Prea bun!”. De remarcat este că personajul nu lipsește din nicio reclamă.

Un alt aspect de diferențiere este interesul manifestat pentru ca produsul natural să fie prea bun. Acest lucru accentuează procesul îndelungat, atenția, meticulozitatea și grija oferite pentru ca orice consumator să beneficieze de un produs de calitate. Iar pentru această observație țin să mai aduc câteva exemple care confirmă grija brandului pentru oferirea calității. Așteptarea este esențială – „Șezi domol până se coace laptele” (primul spot), precum și selecționarea celor mai potrivite fructe pentru iaurt – „prea verde, prea coaptă…” (al doilea spot).

Și, după cum am amintit mai devreme, și prețul reprezintă un factor elementar de diferențiere a brandurilor, întrucât Covalact are un preț mai mic decât Napolact. (o să revin cu niște cifre concrete).

Așadar, ca recapitulare a acestei întortocheate analize, trag o concluzie clară a poziționării brandului Covalact de Țară în raport cu cel competitor:

Covalact de Țară se poziționează în mintea consumatorului prin produsele sănătoase, tradiționale, preparate ca la bunica acasă. Asocierea puternică a Coanei Chiva cu brandul, precum și sloganul neclintit (dar adaptat în funcție de produs) anticipează faptul că brandul va avea longevitate.

  Napolact se poziționează mai degrabă prin evadarea din cotidian în spațiul copilăriei de odinioară. Dar, ca să se delimiteze mult mai clar de competiție, în ultima vreme a plusat pe bunătatea din inima Ardealului și pe ideea de pauză de la griji în timp ce Covalact a stagnat la ceea ce îi aduce succes. Cu toate astea, eu cred că, uneori, consumatorului îi trebuie un imbold să se trezească și să-l activeze într-o altă direcție, așa cum  a făcut Napolact.

Dintre toate brandurile…

Da, dintre toate brandurile, Alexander McQueen. Nici nu mă gândeam că a treia oară când aleg să vorbesc despre acest brand va fi chiar pe blogul meu. Am avut mai multe tentative să-mi creez unul, dar… parcă aveam nevoie de acel ceva. Și iată că a venit și ceva-ul ăsta fix de la facultate. Anul acesta studiez Introducere în branding și unul dintre instrumentele de lucru prin care profesorul ne va verifica temele va fi blogul. Iar prima temă constă într-o scurtă analiză a unui brand, care să cuprindă detalii despre istoric, asocieri personale, valori tangibile și intangibile.

Despre McQueen am vorbit prima oară în prezentarea atestatului meu în limba engleză, care a avut ca temă Great British fashion designers. De atunci am rămas fascinată de extravaganța prin care se identifică acest designer britanic, de emoțiile vibrante transmise prin fiecare colecție lansată, motiv pentru care l-am ales din nou anul trecut, tot la facultate, la o disciplină care ne cerea analiza unui brand personal printr-o cercetare mai largă. Bun, să vedem cum stă treaba, atunci:

  1. CINE-I ACEST McQUEEN?

    lee_alexander_mcqueen_shop_brands_tax_freeLee Alexander McQueen a fost un designer vestimentar britanic, fondator al propriului label care îi poartă numele. Poate una dintre cele mai controversate personaje din lumea modei, McQueen  a schimbat definitiv imaginea modei. Designer-ul a fost fără doar şi poate un geniu al modei. Prin colecţiile sale controversate, Alexander a ştiut mereu cum să ţină publicul conectat la lumea sa. Designerul britanic a devenit unul dintre cei mai cunoscuți și mai respectați din lume în mai puțin de 10 ani de la lansarea sa oficială în elita modei. În 1996, el a ajuns chief designer la casa de modă Givenchy, iar  în 2001 și-a întrerupt contractul, motivând că „îi îngrădea creativitatea”.

  2. DE CE A FOST UN PERSONAJ CONTROVERSAT?

    “Oamenii mă întreabă mereu de unde îmi vin ideile care stau la baza romanelor mele horror. Le spun mereu că reușesc să am asemenea idei pentru că nu m-am maturizat niciodată. Am inima unui băiețel… și o țin într-un borcan, pe birou”, spunea într-un interviu scriitorul Stephen King.  McQueen a fost atât de impresionat de “Shining”-ul lui King, de filmele horror are anilor ’80, de versiunea cinematografică a lui Stanley Kubrick și de personajul Jack Torrance, încât le-a dedicat o întreagă colecție. A fost și momentul în care a devenit fascinat de grotesc, pe care l-a upgradat la statutul de unsettingly brilliant. 

    Designerul și-a câștigat reputația aducând extravaganță și dramatism pe podiumurile de modă. Folosind noi tehnologii și inovații în showurile sale, a reușit să șocheze audiența și criticii. El și-a făcut un renume de copil teribil al modei pentru ideile sale nonconformiste.

    Artistul suferise de anxietate și depresie. S-a sinucis la vârsta de 40 de ani, la nouă zile după moartea mamei sale (75), care fusese răpusă de cancer. McQueen a lăsat un bilețel pe care scria doar ”Vă rog să aveți grijă de câinii mei. Îmi pare rău, vă iubesc. Lee”.

    El s-a lăsat inspirat, în creațiile sale, de arlechini, prințese din Asia, războinici amazonieni, extratereștri sau femei SF. 

    În 1999 McQueen a mai avut o prezentare șocantă în care top modelul Shalom Harlow a străbătut podiumul într-o rochie albă fără bretele, show-ul culminând cu două arme false robotice pulverizând spray colorat peste întreaga îmbrăcăminte. Pe mine, personal, creativitatea dusă la extrem și originalitatea m-au lăsat fără cuvinte. Fotografia de mai jos nu mi se pare suficientă, așa că puteți vizualiza scena show-ului aici.

    3-_spray_painted_dress_no-_13_ss_1999_model_-_shalom_harlow-_image_-_catwalking

    Produsele casei de modă sunt revelatoare, purtătoare de mister și de simboluri. Spre exemplu, simbolul craniului sau al rândunicii au devenit fashion icon-uri pentru colecțiile sale.

  3. SĂ NU UITĂM DE CUNOSCUȚII PANTOFI AI LUI McQUEEN!

    Știți pantofii aceia grotești, ciudați și cu tocuri foarte înalte, pe care i-ați văzut văzut mai ales la Lady Gaga? Da, sunt creația lui McQueen și au devenit simbolul prin care designerul a ajuns să fie identificat.

  4. CINE SUNT PUBLICURILE BRANDULUI?

    • Persoane excentrice, independente
    • Nonconformiști
    • Pop-rockeri
    • Artiști controversați și extravaganți (ex. Lady Gaga, Rihanna)
    • Femei independente, hotărâte, puternice

    „Vreau ca bărbaților și lumii, în general, să le fie frică de femeile pe care le îmbrac eu. Vreau ca hainele mele să le ajute pe femei să se simtă puternice. Ca majoritatea artiștilor, îmi găsesc inspirația în grotesc, cred că grotescul are o frumusețe terifiantă, lucioasă, ascuțită. Și mai cred că moda ar trebui sa fie o formă de evadare, nu o forma de încarcerare “, își definea McQueen crezul artistic într-un interviu.

    Lady Gaga, prietenă apropiată a designerului a cântat o variantă acustică a pieselor „Telephone” și „Dance in the Dark” la Premiile Brit Award, dedicându-le pe ambele designerului.

  5. ASOCIERI TANGIBILE ȘI INTANGIBILE

Asocierile tangibile se referă la performanța reală și funcționalitățile produsului. Cele pe care i le atribui acestui brand sunt:

  • Prețul produselor
  • Colecțiile de haine, încălțăminte, accesorii
  • Drepturile de autor
  • Propria casă de modă
  • Publicurile care împărtășesc aceleași valori extravagante 
  • Vedetele care îi promovează produsele și care îi sunt fidele  (ex. Lady Gaga)
  • Pantofii extravaganți prin care se identifică

Asocierile intangibile sunt valorile extrinseci, abstracte și se leagă de experiența consumatorului cu brandul. Acestea sunt:

  • Numele
  • Notorietate
  • Reacțiile publicurilor și ale criticilor la aparițiile școante
  • Extravaganță
  • Consacrare
  • Longevitatea brandului
  • Simbolurile care devin fashion icon și care îi sunt asociate incontestabil brandului (ex. Imaginea craniului, a rândunicii).

În ciuda faptului că industria fashion a pierdut o figură unică, brandul nu a suferit niciun regres, fiindcă ideile excentrice, șocante, îi sunt duse mai departe. Sarah Burton, asistenta designerului de o viață, a fost numită director creativ al casei de modă Alexander McQueen, în mai 2010. Din acest motiv, brandul are și se anticipează că va avea longevitate.

Cam atât despre McQueen. Și câteva poze din colecția 2016: 

This slideshow requires JavaScript.

WordPress.com.

Up ↑